FAQ

Odgovori na česta pitanja

Ovdje možeš naći odgovor na neko od najčešćih pitanja.

  • Kako ovlastiti doku.hr za fiskaliziranje eRačuna na ePoreznoj?

    Prijavi se na ePoreznu s visokom razinom sigurnosti (token, certifikat...).

    Nakon što se otvori naslovna stranica ePorezne, nađi "FiskAplikacija" i klikni na to.

    Otvara se novi prozor FiskAplikacija, iz lijevog izbornika klikni na "Administracija".

    U administraciji klikni na "Ovlaštenja za fiskalizaciju" i zatim na gumb "Novo ovlaštenje".

    Otvara se prozorčić u kojem pod "OIB pristupne točke" upiši 32234297847 i klikni "Dohvati".

    Stranica će automatski ispuniti polje "Naziv pristupne točke" u "monoform...", a ti klikni u polje "Vrijedi od", odaberi današnji datum iz kalendara koji će se otvoriti i klikni "Spremi".

    FiskAplikacija će zatvoriti prozorčić i vidjeti ćeš našeg informacijskog posrednika monoform (tvrtka koja je vlasnik servisa doku.hr) na popisu. Time imaš pokriveno fiskaliziranje eRačuna i eIzvještavanje.

  • Što je eRačun?

    Elektronički račun (eRačun) je digitalni dokument u strukturiranom obliku (XML po UBL 2.1 standardu), koji omogućuje automatiziranu elektroničku obradu. Dostava eRačuna – slanje i primanje – odvija se putem certificiranih informacijskih posrednika, tj. putem servisa doku.

    Izdavanje i razmjena računa u elektroničkom obliku (eRačuna) u Republici Hrvatskoj uređeni su slijedećim nacionalnim zakonima i pravilnicima:

    Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 24/2018), Pravilnik o tehničkim elementima, izdavanju i razmjeni elektroničkog računa i pratećih isprava u javnoj nabavi, Zakon o porezu na dodanu vrijednost (NN 73/13, 99/13-Rj.USRH, 148/13, 143/14, 115/16), Pravilnik o porezu na dodanu vrijednost (NN 79/13, 85/13, 160/13, 35/14, 157/14, 130/15, 1/17, 41/17), Opći porezni zakon (NN 115/16), Zakon o računovodstvu (NN 78/15, 134/15, 120/16), Uredba EU/910/2014 - eIDAS Uredba link, Zakon o provedbi Uredbe EU/910/2014 (NN 62/17), Zakon o elektroničkoj ispravi (NN 150/05), Zakon o elektroničkoj trgovini (NN 173/03, 67/08, 36/09, 130/11, 30/14).

  • Što je informacijski posrednik?

    Informacijski posrednik je pravna osoba koja, u skladu s europskom normom, pruža usluge zaprimanja i slanja elektroničkih računa i pratećih isprava, odnosno koja obavlja elektroničku razmjenu računa između izdavatelja eRačuna i primatelja, a koja može obavljati i usluge upravljanja cjelokupnim poslovnim procesom izdavanja, zaprimanja, slanja i arhiviranja eRačuna.

  • Treba li mi informacijski posrednik da mogu koristiti eRačune?

    Da, potreban je posrednik – od 1. rujna 2025. do 31. prosinca 2025. obvezno je odabrati posrednika za dostavu i prijenos eRačuna, kako bi svi tvoji računi bili objedinjeni na jednom mjestu.

  • Moram li slati ili primati eRačune ako imam tvrtku ili obrt?

    Da – od 1. siječnja 2026. obveza primanja eRačuna uvodi se za sve porezne obveznike u sustavu PDV-a, a od 1. siječnja 2027. i za one izvan PDV-a. U tom kontekstu, elektroničke račune će morati slati i primati svi poslovni subjekti bez obzira jesu li u PDV-u ili nisu.

  • Kako pravilno arhivirati eRačun?

    eRačun morate čuvati u izvornom, neizmijenjenom XML obliku u kojem je poslan ili primljen. Arhiviranje može biti kod posrednika i/ili lokalno (računalo, USB, cloud).

    Servis doku to radi za tebe tako da nemaš brige.

  • Koje su prednosti korištenja servisa doku?

    Servis doku pruža automatizaciju slanja i primanja eRačuna, što znači bržu, učinkovitiju, točniju i jeftiniju razmjenu dokumenata. Kao certificirani informacijski posrednik, servis doku je usklađen sa svim relevantnim EU i domaćim propisima.

  • Postoji li "skriveni trošak" u niskim cijenama koje nudite?

    Ne – nema skrivenih uvjeta. Uslugu nudimo bez vremenskih ugovornih obveza, po transparentnim cijenama i uz kvalitetnu podršku.

  • Moram li potpisati ugovor s vama?

    Ne, doku nema ugovornu obvezu.

  • Mogu li koristiti vlastiti digitalni certifikat, onaj od Fine?

    Doku potpisuje sve e-dokumente s vlastitim certifikatom tako da nemaš dodatnih troškova, ali možeš unijeti vlastiti certifikat u doku web sučelje i s njime potpisivati/fiskalizirati eRačune.

  • Mogu li bilo kada promijeniti paket iz besplatnog u plaćeni?

    Da, možeš promijeniti paket iz besplatnog u plaćeni u bilo kojem trenutku izravno iz našeg web sučelja (prvo se trebaš prijaviti).

  • Mogu li samo zaprimati eRačune putem servisa doku?

    Da. Možeš koristiti besplatni paket i samo zaprimati eRačune bez naknada.

Nema odgovora na tvoje pitanje? Kontaktiraj nas direktno i odgovoriti ćemo.